تست عزت نفس ( شخصیت شناسی)

منوی اصلی


نویسندگان


لینک دوستان

وبلاگ تخصصی سلاح وشکار

آشناترين ها

آموزشی و اطلاع رسانی

quartz1

Hot News

کانون شرق نو

کلبه شادی

مجله انلاین برنا

ای اف دی دانلود.::مخصوص هکرها::.

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک   ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و اطلاعات برای بهبهانیهای گل و آدرس www.behbahanfun.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد .





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 1319
بازدید کل : 846855
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1


type="text/css">//Ashoora.ir|Oghat Begins

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سرگرمی و اطلاعات


لوگوی دوستان


بر چسب ها




تست عزت نفس ( شخصیت شناسی)

جمعه 4 آذر 1390

 تست روانشناسی: عزت نفس

 



دانستن این مطلب كه افرادی نیز وجود دارند كه ما را، با تمام خوبی‌ها و بدی‌های‌مان (البته در حد تعادل!) دوست خواهند داشت، آرامش‌بخش است. چیزی كه این افراد را از سایر مردمان متمایز می‌سازد این است كه آنان ما را با وجود همه نقص‌های‌مان قبول دارند و ما با گفتن جملاتی مانند: «وقتی كه با او هستم، می‌توانم خودم باشم.» یا «او مرا با همین خصوصیاتی كه دارم، دوست دارد.» آنان را شناخته و ستایش می‌كنیم. در هر رابطه‌ای كه گفته شود: «مرا یا آنگونه كه هستم بپذیر یا اصلا قبولم نكن.» اشاره به این مطلب دارد كه هر شكل دیگری غیراز خودمان شدن، فریب دادن خود و دیگران است. بیشتر ما در مدرسه برای نخستین بار پی بردیم كه در دنیا كسانی وجود دارند كه ما را آنگونه كه هستیم قبول ندارند. این درس سختی بود ولی به ما آموخت كه برای وفق دادن خود با اوضاع، تغییر كنیم.

 

از خود انتقاد می‌‌كنید؟

ما در فرو نشاندن انگیزه‌های طبیعی كه موجب تمایزمان از دیگران می‌شود همیشه در تلاشیم. با این همه، هنوز در ما جنبه دیگری وجود دارد كه پیوسته به داشتن شخصیتی از آن خود اصرار می‌ورزد. هنگامی كه كسی به‌خصوصیات فردی ما توجه می‌كند بی‌نهایت خوشحال می‌شویم. هیچ تعریفی از این ظریف‌تر نیست كه نكات خاص و یگانه كسی را كه موجب فردیت او شده است، بشناسیم. درست است كه ما در دنیایی زندگی می‌كنیم كه لازمه‌اش تطابق پیدا كردن است، الگوهایی كه باید از آن‌ها پیروی كنیم و قوانینی كه باید از آن‌ها اطاعت كنیم. آنچه وجود ندارد، تشویق كافی برای مواقعی است كه سعی می‌كنیم خودمان باشیم. همیشه كسانی هستند كه می‌كوشند همه را یكسان و همگون كنند و اگر ما تسلیم شویم، دیگر اعجاب و خلاقیت نخواهیم داشت. ما نسبت به‌خود منتقدان بی‌رحمی هستیم و نكات مثبت خویش را كمتر می‌بینیم و بروز می‌دهیم. حقیقت دارد كه تصورات ما در مورد خودمان، انعكاس تصورات دیگران درباره ماست. اگر احساس خوب نبودن، خستگی یا بیهودگی می‌كنیم مسلما ابتدا علتش این است كه تصور می‌كنیم دیگران در مورد ما چنین پنداری دارند. خب، ممكن است دیگران درباره ما اشتباه كنند یا این‌كه ما خودمان خوبی‌های خویش را بروز نداده باشیم. هرگز یادمان نرود كه اگر ما خود را دوست نداشته باشیم، هیچ كس دیگری نیز ما را دوست نخواهد داشت زیرا هنگامی كه خود را بی‌ارزش می‌كنیم، دیگران نیز همین كار را خواهند كرد.

 

افسوس خوردن كافی است

همه ما گاهی احساس رد شدن و دوست نداشته شدن را داریم، شاید برای لحظه‌ای تصور می‌كنیم كه با دنیا هماهنگ نیستیم یا ارزش‌مان از دیگران كمتر است. با این همه، باید به خاطر بسپاریم كه ما همان چیزی هستیم كه در آخرین تجزیه و تحلیل از خود داشته‌ایم. انسان همان اندازه خوشبخت است كه در ذهنش احساس می‌كند. اگر احساس می‌كنیم كه زشت هستیم، به خاطر داشته باشیم كه زیبایی جنبه‌های گوناگونی دارد. اگر احساس تنهایی می‌كنیم، منتظر نشویم كه دیگران به سراغ ما بیایند، خود به سوی آنها برویم. هرگز نباید فراموش كنیم كه هیچ‌كس كامل نیست و این بخشی از حالات انسانی ماست. ما باید یاد بگیریم كه نقص‌های خود را دوست بداریم و زمان و عمر خود را با دوست نداشتن خود از دست ندهیم. نكته غم‌انگیز این است كه هر چه از دست برود، هرگز دوباره به دست نخواهد آمد. هیچ‌یك از ما قادر به زنده كردن گذشته و جبران كوتاهی‌های خود مان نخواهیم بود. امكانات خندیدن حالا را به امید فردای نامعلوم از دست دادن، جبران‌ناپذیر است. زمان حتی برای جوان‌ترین ما نیز محدود است. زمان آن چیزی است كه فقط اكنون در اختیار ماست پس عمر خود را با افسوس بر گذشته تمام شده و آینده نیامده تلف نكنیم. جملات زیر را به دقت بخوانید و درصورتی كه هر یك از آن‌ها با وضعیت فعلی شما مطابقت دارد، پاسخ بله و چنانچه به هیچ شكلی با وضعیت شما مطابقت ندارد، پاسخ خیر بدهید.

همه ما گاهی احساس رد شدن و دوست نداشته شدن را داریم، شاید برای لحظه‌ای تصور می‌كنیم كه با دنیا هماهنگ نیستیم یا ارزش‌مان از دیگران كمتر است. با این همه، باید به خاطر بسپاریم كه ما همان چیزی هستیم كه در آخرین تجزیه و تحلیل از خود داشته‌ایم.

بله

خیر

 

1-   بیشتر اوقات در خواب و خیال به سر می‌برم.

اغلب آرزو می ‌كنم‌ ای كاش فرد دیگری بودم.

صحبت كردن در مقابل دیگران برایم سخت است.

آرزو می‌كنم كه ‌ای كاش جوان‌تر بودم.

چیزهای زیادی در من وجود دارد كه اگر می‌توانستم آن‌ها را تغییر می‌دادم.

همیشه كسی باید به من بگوید چه كار بكنم.

انجام هر كار جدیدی وقت زیادی را از من می‌گیرد.

اغلب از آنچه انجام داده‌ام، متاسفم.

من به راحتی تسلیم می‌شوم.

والدینم انتظارات بیش از حدی از من دارند.

همه چیز در زندگی من گره خورده است.

من به زیبایی دیگران نیستم.

دیگران اغلب از من عیب‌جویی می‌كنند.

دیگران در من احساس ناخوشایند بی‌كفایتی را به‌وجود می‌آورند.

به آسانی از سرزنش شدن ناراحت می‌شوم.

من فردی شكست خورده هستم.

17- از خود خیلی مطمئن هستم.

من دوست داشتنی هستم.

دیگران از بودن با من لذت می‌برند.

هرگز ناخشنود نیستم.

تا آنجا كه بتوانم كار را به نحو احسن انجام می‌دهم.

من خود را درك می‌كنم.

می‌توانم تصمیم بگیرم و به آن پایبند باشم.

من اصلا كمرو نیستم.

همیشه می‌دانم كه به مردم چه بگویم.



كلید پاسخ‌ها

 

از سوال یك تا سوال 16 به هر پاسخ بله یك امتیاز بدهید و به پاسخ‌های خیر امتیازی ندهید. از سوال 17 تا سوال 25 به هر پاسخ خیر یك نمره داده و به پاسخ‌های بله نمره‌ای ندهید.

 

نمره شما 17 تا 25

عزت نفس شما بسیار پایین است. اصلا به‌خود اعتماد ندارید. از خود ناامید شده اید. بلند شوید! دست از تحقیر خود بردارید. سعی كنید خود را همانگونه كه هستید بپذیرید.

 

نمره شما 8تا16

احساسات شما در مورد خودتان پایدار نیست. گاهی از آنچه هستید یا انجام می‌دهید راضی بوده و گاهی با كوچك‌ترین حرف یا انتقاد از طرف دیگران، در مورد خود دچار شك و تردید می‌شوید.

 

نمره شما زیر 7

تبریك می‌گوییم! اعتماد به نفس شما عالی است. مواظب باشید! دچار غرور و خودبینی نشوید.

 

 

چند تمرین ساده برای بالابردن عزت نفس

كاغذی را بردارید و یك طرف آن خصوصیات مثبت خود را بنویسید. با خود مهربان باشید و با دید مثبت بنویسید. می‌توانید از افراد مورد اعتمادتان كمك بگیرید. در طرف دیگر كاغذ خصوصیات منفی خود را بنویسید البته باز هم با دیدی مثبت، نه انتقادی. 2طرف را با هم مقایسه كنید. اگر دیدتان را نسبت به‌خود عوض كنید همه چیز عوض خواهد شد. خود را كوچك نشمارید. خود را دست كم نگیرید. برای خودتان ارزش قائل شوید. از زندگی همراه با سرزنش خود دست بردارید. آن طور كه فكر می‌كنید بد نیستید. از مقایسه خود با دیگران دست بر دارید، از این كار غیر از پایین بردن اعتماد به نفس‌تان چیز دیگری عایدتان نمی‌شود. به‌خودتان برسید، به ظاهرتان اهمیت بدهید. برای وقت‌تان ارزش قائل شوید. از افراد بدبین و كسانی كه به شما حسادت كرده یا شما را تحقیر می‌كنند دوری كنید. برای نظر دیگران بیش از حد لازم ارزش قائل نشوید. فراموش نكنید آن‌ها هم انسان‌هایی مثل شما هستند. به‌خود بگویید كه بهترین هستید. به‌خود بباورانید كه می‌توانید كارها را به بهترین شكل ممكن انجام دهید. وقت را از دست ندهید، زمان برای هیچ كس صبر نمی‌كند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:10



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید. سعی میکنم واسه همتون مطالب جالب و خوندنی داشته باشم.با نظرتون به من کمک کنید.ورودتون رو پیشاپیش تبریک میگم خوش آمدید.
mehran_esa2@yahoo.com


مطالب پیشین

فروش پنل ارسال پیامک تبلیغاتی با بهترین امکانات و ارزانترین قیمت
ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی با ارزانترین قیمت
عکس های قدیمی بهبهان
عکس های قدیمی کشف حلقه زرین ارگان بهبهان1368
7نکته در مورد خندیدن
8خطری که پیتزا دارد!!
آیا خوردن خمیر دندان ضرر دارد؟
صابون بهتر است یا شیر پاک کن؟
برای جلوگیری از سرماخوردگی زنجبیل مصرف کنید
6نکته مهم درکاربا کامپیوتر
مجیدی ودخترش در رستوران
دوست یابی کنید یا دوستانتان را بیشتر کنید!
راهکارهایی برای رفع استرس
گوشی موبایل را 100درصد شارژ نکنید
9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن
کوتاهترین خلبان جهان
کشف جسد پزشک تهرانی پس از18سال
زود بخوابید تا سلامت باشید
خشوع امام صادق(ع) در لبیک گفتن
بنر کلوب




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by behbahanfun
This Template By Theme-Designer.Com